15 listopada 2023

Panierowane boczniaki królewskie z domową remuladą

Idealne danie nie tylko na Wigilię - panierowane boczniaki królewskie z domową remuladą. Grzyby panierowane to smaczna i zdrowa alternatywa, panko z parmezanem nadaje im wyjątkowego charakteru, a własnoręcznie wykonana remulada stanowi doskonałe uzupełnienie tego prostego i szybkiego dania.


Składniki na 4 osoby:

  • 7 średniej wielkości boczniaków królewskich
  • 1 szklanka mąki
  • 2 jajka
  • 2 szklanki panko lub bułki tartej
  • 1 szklanka startego parmezanu
  • szczypta soli
  • olej roślinny
Remulada:
  • 500 g chudego jogurtu
  • 200 g kwaśnej śmietany
  • 0,5 pęczka pietruszki
  • 0,5 pęczka koperku
  • 2 gałązki rozmarynu
  • ząbki czosnku
  • 1 pęczek dymki
  • 1 organiczna pomarańcza
  • 1 łyżka syropu klonowego
  • sól, pieprz
  • tłuszcz roślinny

Boczniaki pokroic na spore kawalki, oczyscic dymkę i pokroic w cienkie pierscienie. Obrac czosnek i pokroic w drobna kostke. Na patelni rozgrzac odrobine tluszczu roslinnego i smazyc dymke z czosnkiem na srednim ogniu przez 2-3 minuty.
Do plytkiej miski wsypac panko lub bulke tarta i parmezan i wymieszac, w osobnych, plytkich miskach umiescic make i jajka. W garnku rozgrzac tluszcz roslinny. Kawalki grzybów posolic i obtoczyc w mace.

Grzyby nastepnie obtoczyc w jajkach i w panko z parmezanem.
Smazyc na oleju roslinnym przez ok. 3 minuty, az beda zlotobrazowe. Olej roslinny nie powinien byc zbyt goracy, w przeciwnym razie panierka zbyt szybko sciemnieje, a grzyby nie beda odpowiednio usmazone. Gotowe grzyby rozlozyc na papierze kuchennym.

Pomarancze umyc, osuszyc i zetrzec polowe skórki. Ziola oczyscic, wyrwac igly z galazek rozmarynu i wszystko drobno posiekac. W misce wymieszac jogurt i smietane, dodac ziola. Doprawic syropem klonowym, skórka pomaranczowa, pieprzem i sola i na koniec dodac usmazona dymke i czosnek.

Boczniaki podawac z domowa remulada.

14 komentarzy:

  1. Pyszny pomysł na boczniaki i rewelacyjna remulada. Taka domowa jest wyjątkowo smaczna 🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to prawda, wszystkie domowe dania sa smaczniejsze i zdrowsze niz gotowe.

      Usuń
  2. Już jakiś czas temu myślałam i zrobieniu domowej remulady i jakoś na myśleniu się skończyło. A boczniaki smażone bardzo mi się podobają. Rozważyła bym jedynie wymianę panko na domową bułkę tartą bo jakoś nie zachwyciła mnie. Ale zestaw bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaden przepis nie jest dogmatem, ja modyfikuje przepisy wedlug wlasnych referencji. Przepis na remulade dostosowalam do smaku grzybów, zasadniczo wole remulade zblizona do dunskiej:
      https://schnellundschmackhaft.blogspot.com/2018/12/domowa-remulada.html

      Usuń
  3. Nigdy nie robiłam sosu remulade, ale widzę, że to fantastyczny sos! Tych boczniaków królewskich to ja nigdzie nie widziałam, ale są w sklepie w miasteczku "normalne", to na pewno też będą (chyba, że są za grube czy cóś). Panierkę panko mam, tylko chyba jakąś pośledniejszą, bo ma takie grube kawałki w ogólnie drobnej treści, że się tak wyrażę. Tak ma być? Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyniu, taka remulade distosowalam troche do smaku grzybów. Bardziej wole dunska remulade, przepis na nia tez tu kiedys zamiescilam:
      https://schnellundschmackhaft.blogspot.com/2018/12/domowa-remulada.html
      Panko ma grubsze kawalki i za to ja lubie, gdyz panierka jest wtedy bardziej chrupiaca.

      Usuń
    2. A widzisz, czyli niepotrzebnie się cykałam, że moje panko (bo z tych tańszych) jest jakieś "niedotarte" :-D A co do "ruskich" potraw to się nie dziwię, że nie jadałaś w dzieciństwie. Ja mieszkam na "ścianie wschodniej", a jeszcze 4 lata spędziłam w polsko-ukraińskiej wsi w Bieszczadach, więc trochę tej kuchni (nomen omen) liznęłam. Buziaki!

      Usuń
    3. ja pamietam, ze byly w barach mlecznych w moim dziecinstwie ruskie pierogi, ale nigdy ich nie próbowalam.

      Usuń
  4. Skojarzyły mi się z kuchnią moich dziadków. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z dziecinstwa nie pamietam takich grzybów, poznalam je duzo pózniej, a szkoda :)

      Usuń
  5. Panierowanych grzybów jeszcze nie jadłam a brzmi smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. grzyby panierowane sa lepsze od kotletów i bardzo smaczne.

      Usuń
  6. Hej Marylko, wszystkiego, co najlepsze w Nowym Roku! Wracaj już, bo tęsknimy za Tobą :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyniu kochana, Tobie i Twojej rodzinie zycze równiez wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Przepraszam, ze sie dlugo nie odzywalam, ale koniec roku byl pelen stresu. Pomalu zaczne teraz nadrabiac zaleglosci.

      Usuń