3 kwietnia 2020

Chleb czosnkowy z serem mozzarella

Bardzo prosty i szybki w wykonaniu chleb czosnkowy, aromatyczny i wzbogacony serem mozzarella.


Składniki na chleb Ø 23 cm: 
  • 250 g mąki zwykłej
  • 5 g  suchych drożdży (1-1,5 łyżeczki)
  • 25 g  cukru (2 łyżki)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 42 g stopionego masła (3 łyżki)
  • 125 ml ciepłego mleka (1/2 szklanki)
  • 1 jajko
  • 250 g sera mozzarella lub podobnego
Masło czosnkowe:
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 1 łyżeczka czosnku
  • 2 łyżki posiekanej dymki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • pieprz

Wymieszac wszystkie skladniki do uzyskania wilgotnego ciasta. Wyrabiac ciasto na blacie, w razie potrzeby uzyc maki. Gdy ciasto bedzie gladkie, uformowac kule i przykryc sciereczka. Ciasto powinno powiekszyc podwójnie swoja objetosc.

Wyrosniete ciasto splaszczyc dlonia do uzyskania waskiego krazka. Nozem wykroic w miare równe kwadraty i posmarowac krawedzie jajkiem.
Miekkie maslo wymieszac z posiekana dymka i zmiazdzonym czosnkiem. Posolic. Krazek ciasta wysmarowac dokladnie maslem czosnkowym.

Ser mozzarella pokroic na kawalki pasujace do wglebien ciasta.
Do wycietych wglebien wkladac kawalki sera, starajac sie zapelnic wszystkie wglebienia. Doprawic pieprzem.
Piec w temp. 200° C  (góra - dól) przez 20–25 minut. 

Gdy chleb nabierze zlotego koloru, wyjac z piekarnika i odstawic na chwile do wystygniecia.

Chleb najlepiej spozywac na cieplo, wtedy ser bedzie elastyczny a ciasto bedzie mialo piekny aromat.

4 komentarze:

  1. Kochana Marylko! Upiekłam sobie ten chlebek, był przepyszny! Nawet na zimno jest świetny, tym bardziej, że użyłam zwykłego sera żółtego, więc po prostu miałam od razu kanapkę (taką, jak bułka) z masłem czosnkowym i serem. Ciasto było bardzo miękkie, ale ponieważ było tłuste, więc nie było problemu z formowaniem czy nacinaniem. Piekłam w formie do tarty. Jedyne, co zmienię to dam tylko 1 łyżkę cukru, bo wydawało mi się leciutko słodkawe. Przyjedzie Martik ze Słowenii, to jeszcze raz upieczemy i zrobimy zdjęcie, by wystawić także na moim blogu. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, ze smakowal bo wtedy wiem, ze nie wstawiam moich przepisów na darmo :) Ja czesto kombinuje takie chlebki z dodatkami i wtedy je jem juz bez niczego, bo maja i tak swój wlasny smak. Ciekawa jestem, jak Twój bedzie wygladal. Usciski.

      Usuń
  2. Pyszny chlebek, takie lubię.

    OdpowiedzUsuń