4 lipca 2018

Bezglutenowe krakersy z figami i rozmarynem

Bezglutenowe krakersy z figami i rozmarynem powstały, gdy chciałam upiec moje ulubione krakersy rozmarynowe i musiałem spontanicznie dostosować przepis do diety bezglutenowej. Tak więc po raz pierwszy użyłam mąki migdałowej i chyba się od niej uzależniłam. Krakersy wyszły bardzo smaczne.

Składniki na 6 porcji:
  • 325 g mąki migdałowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki suszonego rozmarynu lub 2 świeże gałązki 
  • 6-8 suszonych niesłodzonych fig
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek


Wlozyc do robota make migdalowa, dodac sól i rozmaryn. 
Figi pokroic na kawalki i dodac do maki a po nich plynne skladniki - jajka i oliwe z oliwek. Wyrobic ciasto, ulozyc na papierze do pieczenia, ponieważ jest ono dosc lepkie i podzielic  na 2 czesci i kazda czesc ciasta docisnac plasko dłonmi. 

Obydwie czesci ciasta przykryc papierem do pieczenia, nastepnie walkowac, az beda mialy ok. 2-4 mm grubosci.
Rozwalkowane ciasto ulozyc na blasze do pieczenia i usunac górny papier,  odciac nierówne krawedzie a ciasto pokroic na kwadraty 4x4 cm.
Piec 10-12 min. w temp. 180° C pilnujac,  aby za bardzo nie zbrazowialy.

Gdy wystygna najlepiej przelozyc do papierowych torebek lub do pudelka do herbatników -  przechowuja  sie tam tydzien.