12 maja 2019

Ulubiona kanapka Elvisa Presleya

Elvis Presley mieszkał w Bad Nauheim podczas dwuletniej służby wojskowej w Niemczech. Jedna z jego ulubionych potraw była wtedy kanapka z masłem orzechowym, bananem i bekonem.
Dokładny przepis znalazłam w książce „Are You Hungry Tonight? Ulubione przepisy Elvisa” jego ulubionej kucharki Brendy Arlene Butler.
Wprowadziłam drobne poprawki - w oryginale banany nie były smażone jedynie krojone w plasterki, kanapka była przykryta drugą kromką chleba tostowego i dopiero wtedy smażona. Poza tym lubił ją z miodem,  ja dodałam syropu klonowego.
Masło orzechowe i bekon na słodko to niewątpliwie dość odważne połączenie dla Europejczyków, ale każdy, kto zna choć trochę amerykańską  kuchnię wie, że w USA jest to w zasadzie normą. I chociaż osobiście nie przepadam za Elvisem, muszę przyznać, że jego kanapka ma to „COŚ”.

Składniki na 1 porcje:
  • 2 kromki chleba tostowego
  • 4 łyżki masła orzechowego z kawałkami orzeszków ziemnych
  • 1 średni banan, przeciety na pół wzdłuż i w poprzek
  • dużo masła
  • 4 plastry bekonu
  • 1 łyżeczka syropu klonowego

Dokladny przepis znalazlam w  ksiazce "Are You Hungry Tonight? Elvis’ Favorite Recipes" jego ulubionej kucharki Brendy Arlene Butler i wprowadzilam do niego male poprawki - w oryginale banany nie byly smazone, jedynie krojone na plasterki, kanapka byla przykryta  druga kromka chleba  tostowego i dopiero wtedy  smazona. Poza tym Elvis lubil ja z miodem, ja dodalam syrop klonowy. 
Tostowac dwie kromki chleba. Przekroic bekon, podsmazyc na masle i odtluscic na papierze kuchennym
Na innej patelni usmazyc kawalki bananów w duzej ilosci masla, dodac kromki tostów i podsmazyc je z jednej strony.
Druga, nie podsmazona strone tosta wysmarowac gruba warstwa masla orzechowego, ulozyc na nim banany i bekon, a nastepnie skropic syropem klonowym.
Kto lubi bardziej pikantnie, moze dodac platki chili.
Podawac jeszcze goraca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz