10 grudnia 2019

Sałatka Waldorf z kurczakiem

Moja sałatka inspirowana jest oryginalną sałatką Waldorf, która powstała w XIX wieku w hotelu na Manhattanie o tej samej nazwie. W hotelu Waldorf Astoria dowiedziałam się, że początkowo sałatka Waldorf przyrządzana byla z selera naciowego, dlatego bazą mojej sałatki jest również seler naciowy. a ponieważ często stosuję ją jako osobne danie, staje się ona bardziej pożywna z  kawałkami gotowanego kurczaka, a winogrona dopełniają smaku tej kultowej potrawy.

Składniki na 2 porcje:
  • 200 g ugotowanej piersi kurczaka
  • 1 średnie  jabłko
  • 1 szklanka czerwonych winogron bez pestek 
  • 1/2 szklanki selera naciowego
  • 1/4 szklanki chudego jogurtu greckiego 
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki świeżo posiekanej dymki
  • sól i pieprz
  • 2 łyżki kawałków orzecha włoskiego

Do pokrojonych w kostke kawalków kurczaka dodac drobno pokrojonego selera, kostki jablka, polówki winogron i drobno posiekana dymke.
Nastepnie dodac jogurt, majonez, sól i pieprz i wszystko dokladnie wymieszac.

Jesli mamy zamiar zjesc salatke od razu, posypac ja posiekanymi orzechami wloskimi. Jesli nie, przykryc ja folia i wstawic do lodówki i posypac orzechami krótko przed podaniem.

Podawac na lisciu zielonej salaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz